مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

از ظهر دوشنبه ۵ خرداد وقوع حادثه آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده بیرمی شهرستان تنگستان سبب شده مراتع پایین‌دست کوه نیز درگیر حادثه شوند.

آتش‌ بیرمی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس اظهارات اهالی آتش در منطقه خاییز و کوه بیرمی در حال پیشروی بوده و گسترش آن سبب شده آب شرب برخی از روستاهای منطقه خاییز قطع شود.

یکی از ساکنان این منطقه می‌گوید: شدت آتش‌سوزی زیاد است و به علت گسترش آن چنانچه کمک برسد می‌توان جلوی فاجعه‌ای بزرگ را گرفت. متأسفانه آتش به کوه بیرمی هم رسیده و دود تمام آسمان منطقه را فراگرفته است و به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه نیاز به اطفاء حریق هوایی از طریق بالگرد وجود دارد.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اعلام کرد: بر اساس گزارش مردمی رأس ساعت ۱۴ ظهر دوشنبه ۵ خرداد آتش‌سوزی در حوزه خائیز شهرستان تنگستان از توابع این استان آغازشده است.

غلامحسین محتشمی افزود: بر اساس گزارش‌ها رسیده نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان به محل اعزام شدند و مشخص شد آتش از تنگ یخ شروع و به سمت تنگ گشی و ارتفاع‌های بیرمی در حال پیشروی است.

وی بیان کرد: نیروهای مردمی بسیج سازندگی با ٢ دستگاه خودرو سپاه، هشت نفر نیرو محیط‌زیست و افراد محلی اقدام به خاموش کردن و مهار آتش کردند اما به علت وزش باد و کوهستانی بودن منطقه تاکنون آتش‌سوزی ادامه دارد.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: منطقه تحت تأثیر آتش کوهستانی و صعب‌العبور است به همین دلیل نیروها با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

وی یادآور شد: هنوز اطلاعاتی از علت آتش‌سوزی و مساحت تحت تأثیر آن به دست نیامده است.

کد خبر 514872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha